Loading...

Як змінюються лікарні в інтересах пацієнта. Пресбрифінг НСЗУ



 
Медичний заклад, де на першому місці стоять потреби пацієнта і повага до його гідності, є пацієнторієнтованим. У такому закладі, окрім безпосередньо медичних послуг, важливими є сервіси, які спрощують взаємодію пацієнта з медзакладом. Такі, як можливість записатися до лікаря онлайн чи по телефону, відсутність довгих черг під кабінетами, зрозуміла навігація, зручне пересування всередині закладу, достатня кількість місць для очікування, комфортні вбиральні, можливість випити води тощо.
Трансформація системи охорони здоров’я спонукає лікарні ставати саме такими, оскільки тепер пацієнт має можливість обрати, у якому закладі отримувати ту чи іншу послугу, незалежно від місця проживання чи реєстрації. Тож лікарні мають стимул бути привабливими для пацієнта. Адже чим більше послуг нададуть, тим більші виплати отримають від Національної служби здоров’я.
У квітні 2020 року спеціалізовані медичні заклади по всій країні підписали договори з НСЗУ і почали працювати за Програмою медичних гарантій. І ми вже бачимо, як вони почали змінюватися в інтересах пацієнта.
????У Вінницькій психоневрологічній лікарні ім. Ющенка, зважаючи на профіль закладу, частина пацієнтів належить до вразливих груп населення. Уважність до їхніх проблем та подолання стигми є основою пацієнторієнтованого підходу закладу.
При лікарні діє наглядова рада. До її складу входять представники громадських організацій, які перевіряють задоволеність пацієнтів, опитують їх. За день до візиту пацієнтам телефонують і нагадують про запис. Є затверджені платні послуги, розрахуватися за які можна тільки через термінал. Вартість кожної послуги зафіксована в системі, щоб унеможливити зловживання з боку персоналу.
????Інший приклад — Львівський обласний клінічний перинатальний центр. У 2021 році тут почали надавати повний цикл послуг для пацієнток: від планування та ведення вагітності, пологів різної складності до виходжування новонароджених та виписки додому.
Центр дотримується принципу безбар’єрності. Це не лише пандуси, тактильна плитка і шрифт Брайля, а й комунікація з пацієнтами: дні відкритих дверей, заняття у Школах відповідального батьківства та грудного вигодовування, анкетування щодо задоволеності пацієнтів.
????У Стрийській центральній районній лікарні проаналізували потребу мешканців регіону в медичних послугах і почали розвивати пріоритетний напрям лікування інсультів та інфарктів. З пацієнтами із цими захворюваннями працює мультидисциплінарна команда. Після стабілізації стану пацієнта медики починають його реабілітацію. У лікарні, як стверджує керівництво медзакладу, немає поняття “благодійних внесків”.
????Тернопільська міська дитяча лікарня має повну вертикаль медичної допомоги для дітей: від первинної до високоспеціалізованої допомоги, зокрема реабілітаційних послуг. На реабілітацію сюди приїжджають пацієнти з 10 областей. Лікарня надає багато послуг, тож отримує достатньо фінансування і на лікування пацієнтів, і на підвищення зарплат медичним працівникам.
????У Київському пологовому будинку №2 відремонтовані пологові зали, обладнані палати, м’які меблі, шведські стінки та одноразові халати. Після пологів породіллі не треба йти в палату самій — її відвезуть на кріслі. За відгуками пацієнток, їх не просять про так званий “благодійний внесок”. Адже Національна служба здоров’я уже заплатила лікарні за кожні пологи.
Звісно додаткові сервіси для пацієнтів не замінять якісну медичну послугу. У закладі, який підписав договір з Національною службою здоров’я, безоплатним є весь перелік послуг що входять у Програму медичних гарантій. Це надання медичної допомоги, ліки з Нацпереліку та необхідні медичні вироби. За бажанням пацієнт може оплатити послуги з покращеного сервісу..
????Ще більше прикладів пацієнтоорієнтованого підходу можемо знайти на первинній ланці. Адже медзаклади, що надають первинну меддопомогу, почали працювати за договором з НСЗУ раніше - ще у 2018 році.
Медичні заклади є автономними, а їхні власники — це місцева влада. Найкраща якість медичних послуг народжується у співпраці власника медзакладу, керівництва та колективу і громади. А Національна служба здоров’я готова підписувати договори з усіма закладами, які відповідають вимогам і оплачувати їм надані пацієнтам послуги.
 

Популярні новини